Title=width=722
. پایگاه دانش

 

اگر در جستجوي كمال نباشيد به برتري نمي رسيد.

if you don’t seek perfection, you can never reach  excellence

ken Blanchard

 

چرا امروزه موضوع مديريت دانش براي سازمان ها اهميت يافته است؟

مشخصاً، وارد عصري شده ايم كه در آن شركت ها دانش را به عنوان مهم ترين مزيت رقابتي خويش مي بينند. دانش، مي تواند موجب مزيت پايدار باشد.

مزيت هاي ناشي از توجه به «دانش» ، پايدار هستند، زيرا هم سود بيشتري عايد شركت مي كنند و هم مي تواند به صورت رويه اي خاص ادامه يابند. برخلاف سرمايه هاي مادي كه درصورت استفاده از ارزش آنها كاسته مي شود، ارزش سرمايه دانش همراه با استفاده اي كه از آن مي شود افزايش مي يابد. تفكرات جديد باعث پيدايش تفكراتي جديدتر شده و «تسهيم دانش» در حالي كه مالك آن، «دانش» خود را از دست نمي دهد. دريافت كننده را نيز غني مي سازد.

استعداد توليد افكار جديد از طريق بهره گيري از ذخاير دانش موجود در همه شركت ها، در عمل نامحدود به نظر مي رسد. به ويژه اگر به كاركنان شركت اجازه و فرصت تفكر، مطالعه و گفت وگو با ديگران داده شود.

در این صفحه درحال حاضر هدف ما استفاده بهينه از منابع اطلاعاتي و دانش آشکار سازمان مي‌باشد تا به كمك تكنولوژي اطلاعات آنهارا مديريت كرد تا به روز و دقيق بوده و به سرعت در دسترس قرار گيرند، با تحولات « فناوري اطلاعات »  تبادل اطلاعات درون سازماني و بين سازماني كاملاً جا افتاده و درحال گسترش است.

هرچه از سطح داده‌ها و اطلاعات (دانش آشكار) به سمت درك، خلق معني مشترك و خرد (دانش غيرآشكار) مي‌رويم، مديريت جاي خود را به تسهيم و آفرينش مي‌دهد. هدف بعدی در این صفحه طراحی فضا و محیطی برای آفرینش دانش و تسهیم دانش است. 

 

 

برخی از استانداردهای مدیریتی  

الف : استانداردهای مدیریت کیفیت

1.       استاندارد 17020

2.        استاندارد راهنمای کاربرد 17020 

3.       استاندارد 17025

4.       استاندارد بازرسی قبل از حمل

5.       استاندارد ایزو 9001

6.        ایزو 9004

7.       ایزو 10006

8.        ایزو 19011

ب : استانداردها ي مديريت پروژه  

استاندارد PMBOK نسخه نهايي2000

Project Management Body of Knowledge (PMBOK)-2000

استاندارد PMBOKنسخه نهايي2004

Project Management Body of Knowledge (PMBOK)- 3rd Edition

استاندارد مديريت برنامه نسخه نهايي2006

The Standard for Program Management

استاندارد عملي مديريت ريسك پيش نويس 2008

Practical Standard for Risk Management

استاندارد عملي ساختار شكست كار نسخه نهايي2008

Practical Standard for Work Breakdown Structures (WBS)

چهارچوب توسعه شايستگي هاي مدير پروژه نسخه نهايي2002

Project Manager Competency Development (PMCD) Framework

مدل بلوغ مديريت پروژه سازماني
نسخه نهايي2003

Organizational Project Management Maturity Model (OPM3)



 
ج : استانداردهای تخصصی با بازرسی فنی 

همکاران گرامی به دایل اینکه اغلب از راه های مختلقی دسترسی به این استاندارد ها وجود دارد بنابراین اگر استانداردی برای شما قابل دسترسی نبود می توانید درخواست خود را در بخش زیر ارائه دهید . در صورت وجود در آرشیو اطلاعات فنی سازمان آن را برای شما ارسال خواهیم نمود .  

 

 


دسورالعمل های بازرسی فنی داخلی شرکت 

قابل استفاده برای بازرسان و همکاران داخلی با توجه به پروژه ای که در آن مشغول به فعالیت می باشند:


 

معرفی مقالات ، کتب و پژوهش های علمی

ITILl   چیست؟

به زبان ساده می توان ITIL را یک استاندارد در حوزه IT دانست ، اما واقعیت این است که ITIL یک استاندارد نیست . در واقع ITIL یک سری تجربه موفق ( best practice ) است که سازمان ها و شرکت های دولتی مرتبط با IT در دولت انگلستان ،‌ برای مدیریت کارهایشان از آن استفاده می کنند، به زبان ساده می توان گفت که دولت انگلستان برای سازمان دهی فعالیت های مرتبط با IT ، یک سری Design Patter ارائه کرده که با انجام آنها شرکت ها و سازمان های حوزه IT می توانند بهتر به نتیجه برسند .

این تجربیات موفق مورد تایید بزرگترین مراجع انگلیس است و در نشر آنها تقریبا مهمترین شرکت ها و سازمان های دولتی انگلیس شرکت داشته اند . این شرکت ها با ارائه راه حل های موفقی که در برخورد با مسایل مختلف و مدیریت حوزه IT خود داشتند و نهایتا با ترکیب آنها و مشخص کردن بهترین ها یکسری تجربه موفق ( best practice ) را در ۱۸ جلد کتاب ارائه کردند که امروزه به نام ITIL یا Information Technology Infrastructure Library شناخته می شود .

به اعتقاد شرکت کنندگان در تازه ترین کنفرانس ،  ITIL پیش از سایر استانداردهای فرایند مورد استفاده سازمان های IT محور قرار گرفته و به نظر گروهی در حال تبدیل شدن به وجهه قانونی فرایند IT و تجارب برتر استاندارد است. نسخه ITIL در حال حاضر به طور گسترده در اروپا، خاورمیانه، افریقا و سایر مناطق جهان مورد استفاده قرار می گیرد. پذیرش تجارب برتر و فرایند IT  شامل ITIL  در منطقه شمال امریکا به شدت در حال گسترش است، به نحوی که بر اساس تحقیقات اخیر که ۴۰ درصد از سازمان های IT  محور در سال ۲۰۰۷ از یک یا چند استاندارد فرایند و یا تجارب برتر آن استفاده کرده اند.

http://www.itiltraining.com/itil-downloads.asp

 

معرفی کتاب معاینه جوش

 

 
۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر
راهنما برای بازدید کنندگان
ورود
آمار بازدیدکنندگان
تعداد بازدیدکنندگان امروز 6
تعداد بازدیدکنندگان دیروز 95
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 199597
تعداد کاربران بر خط 4
تعداد کاربران لاگین بر خط 0
Title=width=928